23 February 2017

Building King George V #2 // Wieści ze stoczni #2




I am currently working on the details of the model using photoetached parts manufactured by Czech company Eduard. Tedious work but I hope that it will pay off when the model is finished. The project is so time consuming that I have a feeling that I could already have painted at least one or two new armies for Dragon Rampant instead of it. Previous entries about this model can be found here and here.

Korzystając z kolejnego zwolnienia lekarskiego nadrabiam obowiązki związane z hobby. Aktualnie pracuję nad detalami modelu i bawię się w waloryzację. Żmudna praca, ale mam nadzieje że będzie warto. Mam wrażenie że w czasie, który poświęciłem na ten projekt dałbym rade pomalować co najmniej jedną nową armię do Dragon Rampant. Poprzednie wpisy dotyczące tego modelu znajdziecie tutaj oraz tutaj.

Oerlikon 20 mm cannon photoetached replacement parts. I have to make 26 of these.
Praca nad wymianą działek Oerlikon 20 mm na odpowiedniki wykonane z elementów fototrawionych. W sumie muszę zrobić 26 takich elementów:(





5.25 inch Gun Turrets
Działka uniwersalne 133 mm


BL 14 inch Mk VII naval guns
Działa 356 mm i tutaj ciekawostka, która zrobiła na mnie wrażenie  - zasięg maksymalny 35 300 m


Aft shelter deck
Nadbudówka rufowa (?)


40 mm Bofors before and after detailing with photoetached parts
Działka Boforsa 40 mm przed i po waloryzacji




QF 2-pounder naval gun (also called pom-pom)- the most time consuming part of the ship yet i like them the most. 7 to be done in total. It took me about 40 minutes to make one of them.
Armata przeciwlotnicza 40 mm (2pdr) Mark VIII, która była najbardziej skomplikowanym i czasochłonnym elementem do wykonania jednocześnie ze wszystkich działek na statku to podoba mi się najbardziej. Jedno działko to ok 40 minut pracy. W sumie na pokładzie będzie zamontowane 7 takich sprzężonych armatek.

If i used original plastic parts of the cannon it would have consisted only of 3 elements.
Gdyby nie waloryzacja działko składałoby się tylko z 3 plastikowych elementów.






Group photo:)
Rozdzinka w komplecie:)


Even more pom-poms
Po trzecim działku miałem już ich serdecznie dosyć, ale nie mogłem przestać.





Derricks - 2 to be done
Żuraw - do wykonania dwa


Original derrick made of plastic. Blehhh
Oryginalny element wykonany z plastiku. Jak na niego patrzę to się cieszę się że kupiłem te ramki fototrawione

First derrick is ready:)
Pierwszy żuraw gotowy:)

4 comments:

  1. Te elementy fototrawione są genialne, ale jakim cudem nie miażdżysz wszystkiego czy wyginasz? Ten żuraw wydaje się być ultradelikatny w swojej konstrukcji (i tak, masz rację, plastikowy to dramat)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pierwszy raz w życiu się tym bawię ale poczytałem i podglądał em filmiki. Najpierw podgrzewam elementy nad ogniem żeby pozbyć się napięcia a następnie po prostu wyginam nóżkami. To wszystko jest mega delikatne;) nie raz już coś zniszczyłam.

      Delete
  2. Wow! It looks great, but it looks very time consuming!

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are right but i hope it will pay off.

      Delete

Comment if you like