22 October 2016

How to make candles - step by step // Świece - krok po kroku



Hi
In today's post I present a short step by step  tutorial that explains how I made candles for my cemetery terrain. The process is very simple and essentially costs nothing. The only necessary materials are redundant cable and PVA glue.

Cześć
W dzisiejszym wpisie krótki poradnik krok po kroku w którym opiszę jak wykonałem świece do makiety cmentarza. Sposób jest bardzo prosty i w zasadzie nic nie kosztuje. Jedynymi potrzebnymi materiałami są zbędny kabel i klej do drewna.  

The first step was to remove an insulation of the cable. I used the RTV cable and thanks to that I was able to obtain insulations of two different diameters. Material was sliced ​​into short tubes to create candles' body. Then using a wood glue and toothpicks I modeled each of the candles as you can see in the attached picture below.
  
Pierwszym etapem było zdjęcie izolacji z kabla, z której  wykonałem korpus świec. Ja użyłem kabla RTV z którego udało mi się uzyska izolacje o dwóch różnych średnicach. Materiał pokroiłem w niewysokie walce i przytwierdziłem do tymczasowego podłoża. Następnie używając kleju do drewna i wykałaczki wymodelowałem każdą ze świec tak jak na załączonym obrazku poniżej. Świece można oczywiście od razu przytwierdzić w docelowym miejscu.




When the glue was dried I moved the candles on a model.
 
Po wyschnięciu kleju przeniosłem świece na makietę.



As the glue lost his volume I had to repeat the process of adding more of it to the candles. I did it twice and after achiving the desired effect I started the painting.
 
Klej do drewna stracił swoją objętość więc jeszcze dwukrotnie  nanosiłem go na świece aż do uzyskania zadowalającego mnie efektu.






First color was 'old bone' from GW.
 
 Po wyschnieciu kleju pomalowałem wszystko kolorem Ushabti Bone z palety GW.





The higlights were done with lighter bone color from Vallejo pallet.
 

Następna warstwa farby to jaśniejszy 'kościany' z palety Vallejo i w zasadzie malowanie juz zakończone.





Wicks were done using a copper inner conductor, which remained after removing the insulation from the cable.
 

Knoty wykonałem za pomocą miedzianego  przewodu wewnętrznego, który pozostał po zdjęciu izolacji.








A bit of black paint and it was done. I hope you like the final effect. It is easy and simple addtion to the bases yet in my opinion still effective.
 

Trochę czarnej farby i gotowe. Mam nadzieję, że podoba wam się efekt końcowy.




16 comments:

  1. Great tutorial, those candles look fantastic!

    ReplyDelete
  2. Bardzo fajnie. Na pewno skorzystam. Mogłeś podłączyć się pod Figurkowy Karnawał Blogowy bo w tym miesiącu właśnie są turoriale i sporo osób by zapewne skorzystało.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obserwuje blogosferę ale publikuję rzeczy bardzo nieregularnie i spontanicznie z uwagi na brak czasu także jak do tej pory nigdy nie wziąłem udziału w tej zabawie.

      Delete
    2. Wystarczy, że wrzucisz link do swojego posta w komentarze u mnie: http://kostkadomina.blogspot.com/2016/10/figurkowy-karnawa-blogowy-xxvi-moj.html Obiecuję, że nie nominuję Cię do prowadzenia kolejnej edycji, więc nic więcej nie będziesz musiał robić, ale oczywiście nic na siłę :P

      Delete
    3. Dobrze. Wrzuciłem więc tam te swoje wypociny.

      Delete
  3. Lovely bit of detailed set dressing
    Best Iain

    ReplyDelete
  4. Dobry poradnik! :)

    Kradnę do Zebranych z tygodnia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lubię to! Czuję się zaszczycony:)

      Delete
  5. Rewelacyjny tutorial, wykorzystam z pewnością.

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. O to chodzi. Dzięki za odwiedziny.

      Delete
  7. Hehe izolacja od kabli :) dobry patent nie przyszło by mi to do głowy :) super wygląda

    ReplyDelete

Comment if you like