7 February 2018

Unboxing the new Scibor’s Dwarves // Rzut okiem na nowe dobrocie od Scibor Monstrous Miniatues





Hi

You have certainly noticed that miniatures sculpted by the polish artist Scibor Teleszyński which are being sold in the store http://sciborminiatures.com/ are one of my favorites. I have a special appreciation for the Dwarven line. They have something I like: a variety of weaponry combined with travel attributes such as bags, coats, lamps and maps. Their theme brings to mind the classic imagination of the dwarves created by Tolkien in the Hobbit. I have recently purchased a few new models:
Dwarf General On War Bear
Dwarf Lord Ragar
Dwarf Lord Wolfrik
Dwarf Nobleman #1
Dwarf Nobleman #2
In this entry I will share my thoughts on them after receiving the package.

Cześć

Przeglądając mojego bloga z pewnością zauważyliście ze figurki rzeźbione przez Ścibora Teleszyńskiego sprzedawane w sklepie http://sciborminiatures.com/ są jednymi z moich ulubionych. Szczególnie dużym uznaniem darzę linię krasnoludów. Mają w sobie to coś co mi się podoba, różnorodność uzbrojenia połączoną z atrybutami podróżniczymi takimi jak sakwy płaszcze, latarnie czy mapy. Stylistyka nasuwa skojarzenie z klasycznym wyobrażeniem krasnoludów wykreowanym przez Tolkiena w Hobbicie. Korzystając z dogodnych promocji zakupiłem ostatnio kilka nowych modeli i w niniejszym wpisie podzielę się moimi przemyśleniami na ich temat.


Dwarf Nobleman#1:



According to the store's terms and conditions delivery time for the order is about 2 weeks and I received my package after 14 days. I always have something to paint so shipping time does not matter to me, but it is a little long for my taste as it was send via domestic parcel. As a standard, miniatures are packed in plastic transparent blisters with the manufacturer's logo. Nothing special - the packaging does not stand out from other companies. it's quite enough for gaming models.


Termin realizacji zamówienia wyniósł około 2 tygodni czyli zgodnie z regulaminem sklepu. Mam co malować więc czas nie ma dla mnie znaczenia lecz na moje oko trwało to trochę długo jak na wysyłkę w granicach Polski. Standardowo modele przyszły zapakowane w plastikowe przezroczyste blistry z włożoną wizytówką producenta. Nic specjalnego – opakowanie nie wyróżnia się na tle konkurencji.  Jednocześnie figurki wg mnie są przeznaczone do celów gamingowych, a nie kolekcjonerskich więc to zupełnie wystarcza..



Each box contains a dwarf model, additional small elements and a random Ruins base from one of the Scibor’s base lines. The bases are very interesting and I hope that one day I will use them for some new army because for my own company of dwarves I use different ones made by myself.



W każdym pudełku znajduje się model krasnoluda, dodatkowe elementy go waloryzujące oraz losowa podstawka z serii Ruins. Podstawki są bardzo ciekawe i mam nadzieję że kiedyś z nich skorzystam do jakiejś nowej armii bo tworząc swoją własną kompanię krasnoludów dawno zdecydowałem się na tworzenie skalnych podstawek z kory drzewnej w nieco innym klimacie.


Dwarf Lord Wolfrik 



 Dwarf Lord Ragar






Dwarf General On War Bear






The first impression after opening the blisters is that the miniatures are made from a different type of resin than the models I bought from Scibor in the past.  Currently the resin is slightly grayer and, at the same time, less brittle and easier to process. Differences in the resin used by the manufacturer can be seen in the photo below.  it seems that quality is getting better and better with each purchase I make.



Co rzuca się w oczy po otwarciu blistrów to nieco inny rodzaj żywicy niż w modelach, które kupowałem od Scibora poprzednio. Obecnie żywica jest nieco bardziej szara a przy okazji mniej krucha oraz łatwiejsza w obróbce. Różnice w używanej przez producenta żywicy widać na pierwszy rzut oka. Poprzednio modele a szczególnie głownie toporów miały tendencje do pękania. W sumie kupowałem modele po raz trzeci i za każdym razem były wykonane z innego materiału. Tak jak wspomniałem wydaje się że jakościowo jest coraz lepiej. Zauważyłem że czym nadziej szara jest żywica tym łatwiejsza jest jej obróbka. 


The quality of the casting is impeccable this time. In previously purchased models this was the main problem. It seemed as the forms were already heavily worn out. Due to different type of resin and probably to newer forms, there are not many problems with cavities or part machining, which I am extremely pleased with.



Jakość odlewu tym razem jest bez zarzutu. W zakupionych wcześniej modelach to był główny problem. Wydawało się jakby formy były już mocno zużyte. Z uwagi na inną żywice i pewnie nowsze formy nie ma teraz wielu problemów z ubytkami ani obróbką z czego jestem niezmiernie zadowolony.


Visual comparison of material used to cast the minis:



New dwarf vs Old dwarves

As far as the sculpts are concerned I must say that I am a great fan of the bear cavalryman and two dwarves dressed in old polish nobleman’s robes who fit perfectly into the commanders of the Trade Company.

These models cannot be defined differently than great. In addition, I purchased two more traditional dwarven lords. Unfortunately, after receiving them I am not quite sure if I still like them.  You have to bear in mind that minis from Scibor are quite large even for 32 mm scale and those two individuals are even higher than usual stuff from Scibor. Have a look in the photo below and you will certainly notice what I mean.



Co do rzeźb to jestem wielkim miłośnikiem kawalerzysty na niedźwiedziu oraz dwóch krasnoludów w kontuszach, którzy idealnie będą pasować na dowódców Kompanii Handlowej. Modeli tych nie mogę określić inaczej niż świetnych. Dodatkowo zakupiłem dwóch lordów z jakieś nowszej serii produkcyjnej. Niestety nie jestem w stanie oszacować kiedy pojawili się w ofercie ale są to dużo nowsze modele niż dotąd przeze mnie malowane. Niestety wygląd tych dwóch panów po otrzymaniu przestał mi się podobać. Modele od Ścibora są dosyć duże jak na 28 mm. Powiedziałbym nawet ze to bardziej skala 32 mm natomiast wspomniani lordowie są jeszcze więksi. Widać to na poniższym obrazku. Możliwe że po pomalowaniu i złożeniu będą wyglądać dynamicznie i ich polubię ale na tę chwilę uważam że modele sprzedawane w skali 28/32 mm powinny być mniejsze albo przynajmniej ich rozmiar powinien być standardowy dla danego producenta.


Old Scibor Dwarf vs New Scibor Dwarf:



Games workshop/Old Scibor Dwarf/ New Scibor Dwarf/ Perry Miniatures Bowmen



Maybe I complained to much but it  does not change my mind on the miniatures from http://sciborminiatures.com/. The theme, stylistics, sculpts and quality are great and totally worth the money you spent.  



Trochę pomarudziłem ale nie zmienia to mojego podejścia do modeli od Ścibora. Firma jest moim ulubionym producentem figurek (na równi z Perry Miniatures) - stylistyka jest świetna i warta wydanych pieniędzy. Po za tym to polska firma a to warto docenić.  Na koniec mała podpowiedź - opłaca się poczekać na promocję ulubionych modeli bo zniżka 50% w każdym tygodniu dotyczy innych figurek i w przypadku modeli wartych 150 zł to naprawdę spora bonifikata.  




8 comments:

  1. Też podoba mi się stylistyka krasnoludów od Scibora, szczególnie ta wzorowana na Polakach. Ale mam problem z ich sylwetką, są takie klocowate, mało dynamiczne. Zresztą nie dotyczy to tylko krasnoludów.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fakt = są trochę są klocowate szczególnie tych dwóch lordów których zakupiłem. Większość modeli jednak mi się podoba szczególnie te z zestawu Ducal Guards oraz Rangers

      Delete
  2. O tak, krasnoludy - zresztą nie tylko od Scibora są świetne.
    Sam ostatnio skorzystałem z promocji i zakupiłem kilka modeli - myślę, że stanie się to moim stałym nawykiem i powiększę moją kolekcję tych modeli.
    Ale z malowaniem to poczekam, aż przypomnę sobie jak się pędzel trzymało ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maluj maluj. Nie ma co zbierać szarych smutasów po pudełkach. Tez mi się trochę nazbierało ale staram się dwa razy więcej modeli malować niż kupuje wiec zbiory szaraków się zmniejszają.

      Delete
  3. Replies
    1. Przy ilości/jakości Twoich recenzji, które przeczytałem to nawet ne ma co dziękować. Dorzucam ledwie mały grosz.

      Delete
    2. Grosz do grosza...

      Kradnę recenzję do Zebranych z tygodnia. :)

      Delete

Comment if you like