25 January 2015

Knights of Drakenborg #5 // Rycerze z Drakenborgu #5


Another part of our Knights of Drakenborg warband has been painted. For those who have not watched our blog before: miniatures come from Fireforge Games Teutonic Infantry box. This time we allowed our imagination to run wild thus you can see a raccoon among other coats of arms. :) We based on miniatures presenting XIII century knights but as you can see some of their equipment have been converted using late XV century bits. Everything is possible in fantasy theme… We didn't have idea what to do with Teutonic elements on the helmets but we eventually decided to leave them. Those look a little odd but we don’t care. ;) 
You can see some of the WIP of these miniatures here and rest of the finished miniatures making up Knights of Drakenborrg warband here#1, here#2 and here#3.

Kolejna partia figurek z zestawu Teutonic Infantry od Fireforge Games została ukończona. Tym razem popuściliśmy bardziej wodze fantazji i tak oto na herbach rycerzy znalazł się między innymi szop i husycki kielich. ;) W modele włożyliśmy trochę pracy, ale efekt jest dla nas bardziej niż zadowalający. Kilka elementów zostało przekonwertowanych z zestawu późnośredniowiecznych rycerzy od Perry Miniatures, ale co tam... oddział przedstawia wojaków w klimatach fantasy i zgodność epoki i uzbrojenia nie jest tu najważniejsza. :) Nie mieliśmy pomysłu, co zrobić ze zdobieniami teutońskich hełmów i trochę improwizowaliśmy. Tutaj możecie zobaczyć WIPy tych figurek - końcowy efekt oceńcie sami.




13 comments:

  1. Bardzo fajni! Ale gdzie jest ten szop? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki. Na białym rycerzu, po prawej. :)

      Delete
    2. Faktycznie, w pierwszym momencie wyglądał jak krzyż na tarczy :-)

      Delete
  2. Super :), bardzo fajna robota z ładnymi detalami. Rzeczywiście różnica epok uzbrojenia troszkę mi się tu gryzie, ale nic to, wygląda super. Co do samych figurek to ci XIII- tkowi rycerze w środeczku mają troszku za duże hełmy, gdyby nie to figurki były by superowe :)(oczywiście to aluzja to ich twórców :) )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fakt:) mają głowy wielkości swoich brzuchów co w połączeniu z teutońskimi elementami na hełmach powoduje że wyglądają co najmniej dziwnie:)

      Delete
    2. Trza było olać klejnoty (chodzi mi o te teutońskie zdobienia). Klejnoty były bardziej reprezentacyjne i walce ich nie używano, może występowały na turniejach gdy rycerstwo mierzyło się na kopie, ale to i tak chyba bardziej domena XIV-XV wieku. Jeśli miałbym jeszcze jakieś uwagi, to bardziej do rycerza w czerwieni z krzyżem krzyżackim lub bardzo podobnym do krzyżackiego. Ja bym proponował białe pole po prostu, a na czerwonym jakieś inne zwierze. Krzyże w XIII wieku miało rycerstwo zakonne – joannici, łazarze, bożogrobcy, templariusze, natomiast rycerze rodowi posiadali herby lub barwy. Taki wygląd orła to jeszcze nie epoka XIII wieku. Jeśli chcielibyście jakieś pomoce wizualne lub podpatrzeć jakieś pomysły przy przyszłych podobnych pracach, polecam Ryciny z Biblii Maciejowskiego i Kodex Manesse. W tym drugim znajdziecie sporo klejnotów i różnych herbów. Mam nadzieje że nie zabrzmiałem przemądrzale, bo nie miałem zamiaru tak zabrzmieć, ale bardzo podoba mi się klimat tych rycerzy z XIII wieku i to jak je pomalowaliście, super sprawa, a było by jeszcze fajnie jak by byli bardzo zbliżeni historycznie do epoki po mimo że to fantazy. Bywały dni że i ja tak wyglądałem. Jednak te dni minęły, a hełm i miecz niesłusznie się kurzą jednak mam zamiar ponownie odkurzyć mój stary ekwipunek.

      Delete
    3. Nie za bardzo było jak klejnoty odwalić bo hełmy wyglądałyby pokracznie bez nich a nie mieliśmy już żadnych ”interesujących” z tego zestawu co legitymizuje wykorzystanie przez nas późnośredniowiecznych bitsów. Co do figurek i krzyża to nie miały być w żaden sposób historycznie zgodne, patrz szop na ostatnim rycerzu z prawej. Widziałem po prostu kiedyś bardzo ładnie pomalowanego rycerza w skali 90mm, który miał tarcze czwórdzielną w krzyż z motywem białego orła i teutońskim krzyżem ( o blazowanie herbu się nie pokuszę ale widać jak to mniej więcej wyglądało bo mocno na tym bazowałem). Jeżeli chodzi o freehand to malowała go moja druga lepsza połówka bo dla mnie sztuka freehandu ponad wzory geometryczne jest nieosiągalna i orzełek nie miał być historyczny tylko wyglądać jak ptak:D Dzięki za przekazanie źródła. W planach mam historycznie zgodną armijkę w skali 15 mm. Historycznie zgodne model możesz zobaczyć na blogu http://zwierzak777.blog.onet.pl/ bardzo fajna armika krzyżacka i polska w skali właśnie 15 mm niestety twórca tego bloga już niestety nie żyje ale jego prace są warte wejścia i zapoznania.

      Delete
    4. oczywiście chodziło mi o czasownik "blazonowanie" :)

      Delete
  3. Bardzo pięknie pomalowane. W oczy rzucają się też bardzo dopracowane podstawki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jestem w trakcie pisania rozbudowanego poradnika krok po kroku w którym zaprezentuję jak zrobić identyczne:) Dzięki za komentarz

      Delete
    2. Poradnik jest już gotowy tutaj http://pinatwar.blogspot.com/2015/03/podstawki-figurki.html

      Delete
  4. Very impressive and realistic, congratulations!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for the comment RMacedo. I'm glad you like it.

      Delete

Comment if you like